ବାତ୍ୟା ପ୍ରଭାବକୁ କମ୍ କରିବା ପାଇଁ ସକ୍ରିୟ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରୁଛି ରେଳବାଇ

77

ଭୁବନେଶ୍ଵର: ଓଡ଼ିଶା ଏବଂ ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗ ଉପକୂଳରେ ପ୍ରବଳ ଘୂର୍ଣ୍ଣିବଳୟ/ବାତ୍ୟା ‘ଦାନା’ ହେବାର ସମ୍ଭାବନାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ରେଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟରେ ଏକ ଉଚ୍ଚ ସ୍ତରୀୟ ବୈଠକ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୋଇଥିଲା। ଯେଉଁଥିରେ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଜୋନାଲ ରେଳ ଯଥା ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳବାଇ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ପୂର୍ବ ରେଳବାଇର ପ୍ରସ୍ତୁତିର ସମୀକ୍ଷା କରାଯାଇଥିଲା। ଉଚ୍ଚ ସ୍ତରୀୟ ବୈଠକରେ କେନ୍ଦ୍ର ରେଳ ମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଏବଂ ଚେୟାରମ୍ୟାନ୍ ତଥା ସିଇଓ, ରେଳ ବୋର୍ଡ, ସମସ୍ତ ବୋର୍ଡ ସଦସ୍ୟ, ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳବାଇ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ପୂର୍ବ ରେଳର ମହାପ୍ରବନ୍ଧକଙ୍କ ସହିତ ଖଡ଼ଗ୍ପୁର, ଚକ୍ରଧରପୁର, ଆଦ୍ରା ଏବଂ ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍ ରେଳମଣ୍ଡଳର ମଣ୍ଡଳ ରେଳବାଇ ପ୍ରବନ୍ଧକ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ। ସର୍ବନିମ୍ନ ବ୍ୟାଘାତ ସହିତ ସର୍ବାଧିକ ପ୍ରସ୍ତୁତି ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ରେଳ ମନ୍ତ୍ରୀ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି। ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ସର୍ବନିମ୍ନ ଅସୁବିଧା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଯତ୍ନବାନ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ବୋଲି ସେ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଛନ୍ତି। ଏହି ବୈଠକରେ ପୂର୍ବ ତଟ ରେଳବାଇ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ପୂର୍ବ ରେଳର ମହାପ୍ରବନ୍ଧକ ମାନେ ରେଳବାଇର ପ୍ରସ୍ତୁତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସବିଶେଷ ତଥ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରିଛନ୍ତି, ଯାହା ନିମ୍ନରେ ବର୍ଣନା କରାଯାଇଅଛି:

ଜୋନାଲ ରେଳପଥର ମୁଖ୍ୟାଳୟ ଯଥା ଭୁବନେଶ୍ୱର ଏବଂ ଗାର୍ଡେନ୍ ରିଚ୍ (କୋଲକାତା), ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍, ବିଶାଖାପାଟନମ୍, ସମ୍ବଲପୁର, ଚକ୍ରଧରପୁର, ଆଦ୍ରା, ରାଞ୍ଚି, ଖଡ଼ଗପୁର ଏବଂ ବାଲେଶ୍ୱରରେ 24 ଘଣ୍ଟିଆ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ୱାର ରୁମ ଖୋଲାଯାଇଅଛି। ଏହି ୱାର ରୁମ ଗୁଡିକ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ, ସାଙ୍କେତିକ ଓ ଦୂରସଂଚାର, ଅପରେଟିଙ୍ଗ, ବାଣିଜ୍ୟିକ ଏବଂ ଆରପିଏଫ୍ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ହେବ ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବାତ୍ୟା କାରଣରୁ କୌଣସି ସମସ୍ୟାର ତୁରନ୍ତ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯିବ ଏବଂ ସେବା ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମିର ଶୀଘ୍ର ପୁନରୁଦ୍ଧାର ନିଶ୍ଚିତ ହେବ।  ବିଦ୍ୟୁତ୍ ବ୍ୟାକ୍ ଅପ୍ ସହିତ ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ଯୋଗାଯୋଗ ପାଇଁ 20 ଟି ସାଟେଲାଇଟ୍ ଫୋନ୍ ସହିତ ୱାର୍ ରୁମ୍/ଜରୁରୀକାଳୀନ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କକ୍ଷ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରାଯାଇ ହେବ। ରିଅଲ୍ ଟାଇମ୍ ଅପଡେଟ୍ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକ ଅନୁଯାୟୀ ସମ୍ବଳ ସଂଗ୍ରହ କରିବା ପାଇଁ ରେଳବାଇ ମଧ୍ୟ ଭାରତ ପାଣିପାଗ ବିଭାଗ ସହିତ ନିରନ୍ତର ଯୋଗାଯୋଗ ବଜାୟ ରଖିଛି।

ଟ୍ରାକ୍, ସିଗନାଲ୍ ସିଷ୍ଟମ୍ ଏବଂ ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରେ ଯଥା ସୋରୋ, ଜଳେଶ୍ୱର, ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଷ୍ଟେସନରେ ବିଦ୍ୟୁତିକରଣ ପୁନରୁଦ୍ଧାର ପାଇଁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଦଳଗୁଡିକ ଗଠନ କରାଯାଇଅଛି। ଯଦି ବିଦ୍ୟୁତ୍ ସରବରାହ ବନ୍ଦ ହୁଏ ତେବେ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ଡିଜେଲ ଲୋକୋମୋଟିଭ୍ ମଧ୍ୟ ଷ୍ଟାଣ୍ଡବାଇରେ ରଖାଯାଇଅଛି।

ଭୋଜୁଡିହ, ବୋକାରୋ ଷ୍ଟିଲ୍ ସିଟି, ସୋରୋ, ନିମପୁର, ଆଦ୍ରI, ରାଜଗୋଡା, ବଚ୍ଚରୱାନ୍, କେନ୍ଦୁଝର, କଳାଘର, ତାପଙ୍ଗ, ଛତ୍ରପୁର, ପାଲାସା, ହିନ୍ଦୋଲ ରୋଡ୍, ରାଧାକିଶୋରପୁର, କେନ୍ଦୁଝର, ରଘୁନାଥପୁର, ହରିଦାସପୁର ଭଳି ଷ୍ଟେସନ ମାନଙ୍କ ଠାରେ 600 ରୁ ଅଧିକ କର୍ମଚାରୀ ନିୟୋଜିତ ହୋଇଛନ୍ତି। 57 BOXN ବୋଲ୍ଡର, 86 BOBYN ବାଲାଷ୍ଟ ଏବଂ 123 BOXN ବାଲି / ମୟୁରମ୍ / କ୍ୱାରୀ ଧୂଳି ଇତ୍ୟାଦି ପୁନରୁଦ୍ଧାର ସାମଗ୍ରୀର ଷ୍ଟକ୍ ଗୁଡିକୁ ମଧ୍ୟ କୌଣସି ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତିର ମୁକାବିଲା ପାଇଁ ରିଲିଫ୍ ଭ୍ୟାନ୍, 49 ଭାରୀ ଯନ୍ତ୍ର, 7 ଟ୍ରଲି ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉପକରଣ ମଧ୍ୟ ଷ୍ଟାଣ୍ଡବାଇରେ ରଖାଯାଇଛି। 6-7 କୋଚ୍ ସହିତ ରିଲିଫ୍ ସାମଗ୍ରୀ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକତା ବହନ କରିବା ପାଇଁ ସ୍କ୍ରାଚ୍ ରେକ୍ ଯୋଜନା କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଖଡ଼ଗପୁରରେ ରଖାଯାଇଛି। ଟାୱାର ୱାଗନ୍ସ ଗୁଡିକୁ ବାଲେଶ୍ୱର, ଦାନ୍ତନ, ଖଡ଼ଗପୁର, ରୂପସା ଏବଂ ହଳଦିଆରେ ପ୍ରସ୍ତୁତି କରି ରଖାଯାଇଛି।

ଉପକୂଳବର୍ତ୍ତୀ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡିକ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ରେଡ୍ ଆଲର୍ଟ ଯୋଗୁଁ ଭୁବନେଶ୍ୱର-ବିଶାଖାପାଟନମ୍ କରିଡରରେ ଥିବା ଷ୍ଟେସନଗୁଡିକ ଉପରେ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ନଜର ରଖାଯାଉଛି। ସଂଲଗ୍ନ ରଲମନ୍ଦ ଯଥା ଚକ୍ରଧରପୁର ଏବଂ ଆଦ୍ରା, ଖଡ଼ଗ୍ପୁର, ରେଳ ମଣ୍ଡଳ ସହିତ ହାଇ ଆଲର୍ଟରେ ରଖାଯାଇଛି। ପ୍ରବଳ ବର୍ଷା ଏବଂ ବନ୍ୟା ପରିସ୍ଥିତିକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ରେଳ ବ୍ରିଜ୍, ଟ୍ରାକ୍, ୟାର୍ଡ ଏବଂ ସିଗନାଲ୍ ସିଷ୍ଟମ ଉପରେ ତୀକ୍ଷ୍ନ ନଜର ରଖାଯାଉଛି। କ୍ୟାଚ୍ ୱାଟର ଡ୍ରେନ୍ ଏବଂ ପାର୍ଶ୍ୱ ଡ୍ରେନ୍ ଗୁଡିକ ସିଲ୍ଟ ଏବଂ ଉଦ୍ଭିଦ ପରି ପ୍ରତିବନ୍ଧକରୁ ସଫା କରାଯାଉଛି।  ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସ୍ଥାନାନ୍ତର ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପରିସ୍ଥିତିର ମୁକାବିଲା ପାଇଁ ଡ୍ରାଇଭରମାନଙ୍କ ସହିତ ଷ୍ଟାଣ୍ଡବାଇ ଯାନଗୁଡିକ ସୋରୋ, ବାଲେଶ୍ୱର, ଜଳେଶ୍ୱର, ଖଡ଼ଗ୍ପୁର, ଏବଂ ଦିଘା ଯୋଜନା କରାଯାଇଛି।

ଡିଜି ଶକ୍ତି ଯଥାକ୍ରମେ ଖଡ଼ଗପୁର-ପନ୍ସାକୁରା ରେଳ ସେକ୍ସନ, ଖଡ଼ଗ୍ପୁର-ଭଦ୍ରକ ରେଳ ସେକ୍ସନ, ତାମୁଲକ- ହାଲଦିଆ ରେଳ ସେକ୍ସନ ଏବଂ ତାମୁଲକ-ଦିଘା ରେଳ ସେକ୍ସନରେ ଏକ ବିକଳ୍ପ ଶକ୍ତି ଭାବରେ ଯୋଜନା କରାଯାଇଛି। ଡି-ୱାଟର ପମ୍ପ ଗୁଡିକୁ ତାମୁଲକ, ପାନସ୍କୁରା ଏବଂ ବାଲେଶ୍ୱର ଷ୍ଟେସନରେ ରଖାଯିବ। ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଭାବରେ ପ୍ରମୁଖ ଷ୍ଟେସନଗୁଡିକର ସର୍କୁଲାର ଅଞ୍ଚଳରୁ ବଡ ହୋର୍ଡିଂ ଏବଂ ବିଲ୍-ବୋର୍ଡ ହଟାଇବାକୁ ଯୋଜନା କରାଯାଇଛି।  କ୍ରମାଗତ ଟ୍ରାକ-ପାଟ୍ରୋଲିଂ 22.10.2024 ସନ୍ଧ୍ୟା ୬ ଘଟିକା ଠାରୁ 25.10.2024 ସନ୍ଧ୍ୟା ୬ ଘଟିକା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କରାଯିବ ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକ ହେଲେ ବିସ୍ତାର କରାଯିବ।

ପବନ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରି ଷ୍ଟେସନରେ ଟ୍ରେନ୍ଗୁଡ଼ିକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ / ଅଟକାଇବାକୁ ହେବ ଏବଂ ସମସ୍ତ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ସହିତ ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ହେବାକୁ ଯୋଜନା କରାଯାଇଛି। ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବିପଦକୁ କମ୍ କରିବା ପାଇଁ ଅନେକ ଟ୍ରେନ୍ ସେବାକୁ ବାତିଲ କରାଯାଇଛି, ଡାଇଭର୍ଟ କରାଯାଇଛି କିମ୍ବା ସ୍ୱଳ୍ପକାଳୀନ କରାଯାଇଛି। ସରକାରୀ ବୁଲେଟିନ୍ ଗୁଡିକରେ ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତିଗୁଡିକ ବିସ୍ତୃତ ଅଟେ ଏବଂ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ସରକାରୀ ରେଳ ଚ୍ୟାନେଲ ମାଧ୍ୟମରେ ଅଦ୍ୟତନ ଉପରେ ନଜର ରଖିବାକୁ ମଧ୍ୟ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି।

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.