ଓଡ଼ିଶା ପାଇଁ ଐତିହାସିକ ରେଳ ବଜେଟ୍: କେନ୍ଦ୍ର ମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ

71

ଭୁବନେଶ୍ୱର: କେନ୍ଦ୍ର ରେଳ, ସୂଚନା ଓ ପ୍ରସାରଣ ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଓ ସୂଚନା ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଆଜି ଏକ ସାମ୍ବାଦିକ ସମ୍ମିଳନୀରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀରୁ ଭିଡିଓ କନଫରେନ୍ସିଂ ମାଧ୍ୟମରେ ଓଡ଼ିଶା ପାଇଁ 2025 ରେଳ ବଜେଟର ପ୍ରମୁଖ ସୂଚନା ଉପସ୍ଥାପନା କରିଛନ୍ତି।
ଓଡ଼ିଶା ରେଳ ବଜେଟ୍ 2025ର ପ୍ରମୁଖ ଆକର୍ଷଣ:
1. ରେକର୍ଡ ବଜେଟ୍ ଆବଣ୍ଟନ : ଓଡ଼ିଶାରେ ରେଳ ବିକାଶ ପାଇଁ ₹10,599 କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟବରାଦ କରାଯାଇଛି, ଯାହାକି 2009-2014 ତୁଳନାରେ 12.5 ଗୁଣ ଅଧିକ। 2009-2014 ଅବଧିରେ ବାର୍ଷିକ ହାରାହାରି ₹838 କୋଟି ଟଙ୍କା ଆବଣ୍ଟିତ ହୋଇଥିଲା।
2.ରେଳୱେ ନେଟୱାର୍କର ବିସ୍ତାର: 2014-2025 ମଧ୍ୟରେ, 186 କିଲୋମିଟର ନୂତନ ଟ୍ରାକ ବାର୍ଷିକ ହାରାହାରି ବିଛାଯାଇଅଛି ଯାହା 2009-2014 ମଧ୍ୟରେ ହାରାହାରି 53 କିଲୋମିଟର ଥିଲା। ଏହା 2009-2014 ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ଯୋଡାଯାଇଥିବା ଟ୍ରେନ ଲାଇନ ଅପେକ୍ଷା 3.5 ଗୁଣ ଅଧିକ।
3. ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ପ୍ରଗତି: ଓଡ଼ିଶାର ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ପ୍ରୟାସରେ 4.5 ଗୁଣ ବୃଦ୍ଧି ଘଟିଛି, 2014-2025 ମଧ୍ୟରେ 138 କିଲୋମିଟର ହାରାହାରି ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ଟ୍ରାକ ହୋଇଛି ଯାହା 2009-14 ଅବଧିରେ ମାତ୍ର 29 କିଲୋମିଟର ଥିଲା।
4. ବ୍ୟାପକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ: 2014 ମସିହାରୁ ଆଜି ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 2046 କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ନୂତନ ଟ୍ରାକ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଛି, ଯାହା ମାଲେସିଆର ସମଗ୍ର ରେଳ ନେଟୱାର୍କକୁ ଅତିକ୍ରମ କରିଛି। ଓଡ଼ିଶା ମଧ୍ୟ 100% ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ହାସଲ କରିଛି ଏବଂ 1516 କିଲୋମିଟର ଟ୍ରାକକୁ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କରାଯାଇଛି।
5.ଚାଲିଥିବା ପ୍ରକଳ୍ପ ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତ ନିବେଶ: ବର୍ତ୍ତମାନ, 48 ଟି ନୂତନ ଟ୍ରାକ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ଚାଲିଛି, ମୋଟ 4,784 କିଲୋମିଟର ଟ୍ରାକ୍ ବିକଶିତ ହେଉଛି ଏବଂ ଏଥିପାଇଁ 73,723 କୋଟି ଟଙ୍କା ନିବେଶ ହେବ।
6. ଅମୃତ ଷ୍ଟେସନର ବିକାଶ: ଅମୃତ ଷ୍ଟେସନ ବାବଦରେ ବଜେଟରେ 2,379 କୋଟି ଟଙ୍କା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ଭୁବନେଶ୍ୱର, କଟକ, ପୁରୀ, ସମ୍ବଲପୁର ଏବଂ ରାଉରକେଲା ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ଷ୍ଟେସନ ମାନଙ୍କ ସମେତ ସାରା ଓଡ଼ିଶାରେ 59ଟି ଷ୍ଟେସନର ବିକାଶ କରାଯାଉଅଛି।
7. ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଉନ୍ନତି: 1898 କିଲୋମିଟର ରେଳ ଲାଇନ ପାଇଁ କବଚ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ମଞ୍ଜୁର କରାଯାଇଛି, 645 କିଲୋମିଟର ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ ଟେଣ୍ଡର ପ୍ରକ୍ରିୟା ଜାରି ରହିଛି। ସୁରକ୍ଷା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ମୋଟ 1,000 ଲୋକୋମୋଟିଭ୍ ସିଷ୍ଟମ ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ କରାଯିବ।
8. ଯାତ୍ରୀ ସୁବିଧା ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଉନ୍ନତିକରଣ: 2014 ମସିହାରୁ, 522ଟି ରେଳ ଫ୍ଲାଏଓଭର ଏବଂ ଅଣ୍ଡର-ବ୍ରିଜ୍ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଛି। ଏହା ସହିତ, 234ଟି ଷ୍ଟେସନରେ ୱାଇ-ଫାଇ, 43ଟି ଲିଫ୍ଟ, 18ଟି ଏସ୍କେଲେଟର ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି।
9. ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ: ଛଅଟି ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଏବେ ସାରା ଓଡ଼ିଶାରେ ଚଳାଚଳ କରୁଛି, ଯାହା 17ଟି ଜିଲ୍ଲା ଏବଂ 25ଟି ଅନନ୍ୟ ଷ୍ଟପେଜକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଛି, ଯାହା ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଆଧୁନିକ, ଦ୍ରୁତ ଗତିର ଯାତ୍ରା ପ୍ରଦାନ କରୁଛି।
10. ଅମୃତ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍: ମାଲଦା ଟାଉନ୍ ଏବଂ ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ମଧ୍ୟରେ ଚାଲୁଥିବା ଏକ ଅମୃତ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ପାଞ୍ଚଟି ରାଜ୍ୟକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଛି, ଯାହା ଆଞ୍ଚଳିକ ସଂଯୋଗକୁ ବୃଦ୍ଧି କରୁଛି।
11. ରେକର୍ଡ ନିବେଶ ଏବଂ ଐତିହାସିକ ବିକାଶ: ଗତ ତିନି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ରେଳ ବିକାଶ ପାଇଁ ଓଡ଼ିଶାକୁ ବାର୍ଷିକ 10,000 କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ ବଜେଟ ରାଶି ଯୋଗାଇ ଦିଆଯାଇଛି। ରାଜ୍ୟର ରେଳ ବିକାଶ କ୍ଷେତ୍ରରେ ₹78,000 କୋଟି ଟଙ୍କାର ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଚାଲୁ ରହିଛି । ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ବର୍ତ୍ତମାନର ସରକାରଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟକାଳ ମଧ୍ୟରେ 20,000 କୋଟି ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପ ମଞ୍ଜୁର କରାଯାଇଛି।
12. ବହୁ-ଟ୍ରାକିଂ ପଦକ୍ଷେପ: କୋଲକାତାରୁ ଚେନ୍ନାଇ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମଲ୍ଟି-ଟ୍ରାକିଂ ପ୍ରକଳ୍ପ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଅଗ୍ରଗତି କରୁଛି, କୋଲକାତା ଏବଂ ଭଦ୍ରକ ମଧ୍ୟରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କାର୍ଯ୍ୟର ଅଧିକାଂଶ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି। ତୃତୀୟ ଲାଇନ କାମ ଯୁଦ୍ଧକାଳୀନ ଭିତ୍ତିରେ ଚାଲୁରହିଛି ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତରେ ଚତୁର୍ଥ ଲାଇନ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ କରାଯିବ।
ଶ୍ରୀ ବୈଷ୍ଣବ ମାନ୍ୟବର ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ, ମାନ୍ୟବର ଅର୍ଥମନ୍ତ୍ରୀ ଏବଂ ମାନ୍ୟବର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କୁ ଓଡ଼ିଶାର ରେଳ ବିକାଶର ରୂପାନ୍ତରଣ ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର ଅକୁଣ୍ଠ ସମର୍ଥନ ପାଇଁ କୃତଜ୍ଞତା ଜଣାଇଥିଲେ। ଏହି ବିଶାଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ “ଡବଲ ଇଞ୍ଜିନ ସରକାର” ମଡେଲର ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଥିଲେ। 2025 ମସିହାର ରେଳ ବଜେଟ୍ ଓଡ଼ିଶାର ରେଳ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପାଇଁ ଏକ ନୂତନ ଯୁଗର ସଙ୍କେତ ଦେଉଛି, ଯାହା ରାଜ୍ୟରେ ଅତୁଳନୀୟ ଅଭିବୃଦ୍ଧି, ଆଧୁନିକୀକରଣ ଏବଂ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଆଣିବ। ଚାଲୁଥିବା ପ୍ରକଳ୍ପ ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତର ନିବେଶ ଭାରତର ରେଳ ନେଟୱାର୍କରେ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଭାଗିଦାରୀ ଭାବରେ ଓଡ଼ିଶାର ସ୍ଥିତିକୁ ସୁଦୃଢ଼ ​​କରିବ ଏବଂ ଆଞ୍ଚଳିକ ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧିରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଯୋଗଦାନ ଦେବ।

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.