୭୫ ତମ ଆଜାଦୀକ ଅମୃତ ମହୋତ୍ସବ :ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା

୨୦୧୪ ମସିହାରୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ରମୋଦି ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ଆଗେଇନେବା ପାଇଁ ଭିତ୍ତିଭୂମିର ବିକାଶ କରିବା ସରକାରଙ୍କ ଉଦ୍ୟମର ମୂଳ ଅଂଶ ଅଟେ। ଏଥିରେ କେବଳ ଶାରୀରିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଉପରେ ନୁହେଁ ଡିଜିଟାଲ୍ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଉପରେ ମଧ୍ୟ ଧ୍ୟାନ ଦିଆଯାଇଛି।
ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ସୃଷ୍ଟି କରିବା ଏବଂ ଅଭିବୃଦ୍ଧିର ଲାଭ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ବିସ୍ତାର କରିବା ଶାସନର ମୂଳଦୁଆ ଅଟେ I ନୂତନ ଅର୍ଥନୈତିକ ସୁଯୋଗ ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ

ପରିସ୍ଥିତି ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଥିବା ନୀତିଗୁଡିକରୁ ଏକ ଉନ୍ନତ ମାନର ସହଜ ଜୀବନ ଶୈଳୀକୁ ପ୍ରତିପଦେଇଟ କରେ I ଉଚ୍ଚ ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ସାମାଜିକ ବିକାଶ ପାଇଁ ଅଧିକ ପାଣ୍ଠି ଉପଲବ୍ଧ କରାଏ, ଶେଷରେ ଆମକୁ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ବିକାଶର ଏକ ଉତ୍କୃଷ୍ଟ ସ୍ତର କୁ ନେଇଯାଏ I ଆମର ମୋଟ ଘରୋଇ ଉତ୍ପାଦ (ଜିଡିପି) ପାଇଁ ୫ ଟ୍ରିଲିୟନ ଡଲାରର ଲକ୍ଷ୍ୟ ଏକ ଉଚ୍ଚାଭିଳାଷୀ ଯୋଜନା ଏବଂ ଏହାକୁ ହାସଲ କରିବାର ରଣନୀତି ଚାରିଆଡ଼େ ଘୁରି ବୁଲୁଛି I
ସୁଦୃଢ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଏବଂ ଆତ୍ମନିର୍ଭର ଭାରତ (ଆତ୍ମନିର୍ଭରଶୀଳ ଭାରତ) ଉପରେ ଏହାର ମୂଳଦୁଆ ସହିତ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ଏକ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି I ଯେହେତୁ ଆମେ ସ୍ୱାଧୀନତାର ୭୫ ବର୍ଷ ପାଳନ କରୁଛୁ, ଆଜାଦି କା ଅମୃତ ମହୋତ୍ସବ, ଏଥିପାଇଁ ଆମେ ଏକ ଉଚ୍ଚାଭିଳାଷୀ ବିକାଶ ଯାତ୍ରା ଆରମ୍ଭ କରିଛୁ I

ୟୁନିଫାଏଡ୍ ପେମେଣ୍ଟସ୍ ଇଣ୍ଟରଫେସ୍ (UPI) ପଦକ୍ଷେପ ମାଧ୍ୟମରେ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ଡିଜିଟାଲ୍ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଏକକ ସଫଳତା
ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଉପରେ ଏହାର ତିନିଗୁଣ ପ୍ରଭାବ ସହିତ ନିଜସ୍ୱ ଅର୍ଥନୈତିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୃଷ୍ଟି କରିବା ମଧ୍ୟ ସମାନ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ (ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ) ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱରେ ସରକାର ଭିତ୍ତିଭୂମିରେ ପୁଞ୍ଜି ବିନିଯୋଗ ପାଇଁ ଆହ୍ୱାନ ଦେଇଛନ୍ତି i

ଭିତ୍ତିଭୂମି ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ବିପୁଳ ପୁଞ୍ଜି ବିନିଯୋଗକୁ ବିଚାରକୁ ନେଇ, ସମସ୍ତ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ଏକ ସ୍ୱଚ୍ଛ ରୋଡ୍ ମ୍ୟାପ୍ ରଖିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଗଲା I ଏବଂ ଜାତୀୟ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପାଇପଲାଇନ (NIP) ସୃଷ୍ଟି ହେଲା, ଯେଉଁଥିରେ ୧୧୧ ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କା ବିନିଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକ I NIP, ନିକଟରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ‘ଗତି ଶକ୍ତି’ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ସହିତ ମିଶି, ଉନ୍ନତ ସମନ୍ୱୟ ଏବଂ ଯୋଜନା ଉପରେ ଆଧାର କରି ଏକ ସାମଗ୍ରିକ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଏବଂ ସମୟାନୁବର୍ତ୍ତୀ ବିତରଣ ନିଶ୍ଚିତ କରିବ I

ଆମ ଭଳି ଦେଶରେ ବିଭିନ୍ନ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ପାଇଁ ବିସ୍ତୃତ ଯୋଜନା ଏବଂ ସୁବିଧା ଆବଶ୍ୟକ I ଭIରତମାଲା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଆମକୁ ଏକକ ଢଙ୍ଗରେ ରାଜପଥ ବିକାଶ ପାଇଁ ବ୍ଲୁ ପ୍ରିଣ୍ଟ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରI ଯାଇଛି I | ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ୩୪ ,୮୦୦ କିଲୋମିଟର ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଯୋଜନା କରାଯାଇଥିଲା। ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଏକ କରିଡର ଆଧାରିତ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ବିକାଶକୁ ଅନୁସରଣ କରେ, ଯାହା ଦେଶର ୫୫୦ -ପ୍ଲସ୍ ଜିଲ୍ଲାକୁ ସଂଯୋଗ କରେ ଏବଂ ଜାତୀୟ ରାଜପଥରେ ମୋଟ ମାଲ ପରିବହନର ୭୦ -୮୦ % ଯୋଗାଇଥାଏ I

ବ୍ରାଉନଫିଲ୍ଡର ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ଏବଂ ରାଜପଥର ଉନ୍ନତି ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟକୁ ସେବା କରିଥାଏ, କିନ୍ତୁ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ପରିବର୍ତ୍ତନକାରୀ ହେଉଛି ମୁଖ୍ୟ କାର୍ଗୋ ମୂଳ-ଗନ୍ତବ୍ୟସ୍ଥଳ କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଥିବା ଆକ୍ସେସ୍-ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ଗ୍ରୀନ୍ ଫିଲ୍ଡ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ ନିର୍ମାଣ I ଫଳସ୍ୱରୂପ, ଭIରତମାଲା ଚରଣ -୧ ର ଅଂଶ ଭାବରେ ପାଞ୍ଚଟି ଫ୍ଲାଗସିପ୍ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ ଏବଂ ୧୭ ଟି ଆକ୍ସେସ୍-ନିୟନ୍ତ୍ରିତ କରିଡର ବିକଶିତ ହେଉଛି I

ଭIରତମାଲା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମର ଦ୍ୱିତୀୟ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ଆରମ୍ଭ କରିବାର ସମୟ ଆସିଛି, ଏବଂ ସାରା ଦେଶରେ ଲୋକଙ୍କ ଆଶାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଆମର ଉଚ୍ଚାଭିଳାଷୀତା ରହିଛି। ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ ପୁରସ୍କାରର ଗତି ୨୦୦୯ -୧୦ FY ମଧ୍ୟରେ ବାର୍ଷିକ ହାରାହାରି ୫ ,୯୦୦ କିଲୋମିଟରରୁ ୨୦୧୩ -୧୪ FY ମଧ୍ୟରେ ବାର୍ଷିକ ୧୧ ,୦୦୦ କିଲୋମିଟର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି I ସେହିଭଳି, ୨୦୧୪ -୧୫ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷ ଠାରୁ ବାର୍ଷିକ ନିର୍ମାଣର ଗତି ୧ .୮ ଗୁଣ ବୃଦ୍ଧି ହୋଇ ୯ ,୦୦୦ କିଲୋମିଟରକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ଯାହା ତୁଳନାରେ ୪ ,୯୦୦ କିଲୋମିଟର ନିର୍ମାଣ ହୋଇଛି I

ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ, ଏବଂ ଏହା ରାଜପଥ ବିକାଶ ଦ୍ୱାରା କିଛି ପରିମାଣରେ ଘଟେ, କିନ୍ତୁ ରାଜପଥରେ ବିନିଯୋଗରୁ ଅଧିକ ଲାଭ ପାଇବା ପାଇଁ ଏହା ନିଜେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ନୁହେଁ | ମଲ୍ଟିମୋଡାଲ୍ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ପାର୍କ (MMLPs) PM ଗତି ଶକ୍ତି ଜାତୀୟ ମାଷ୍ଟରପ୍ଲାନରେ ଦର୍ଶାଯାଇଥିବା ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ଅନୁଯାୟୀ ଏକୀକୃତ ଏବଂ ଦକ୍ଷ ପରିବହନକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସକ୍ଷମକାରୀ I

ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅପାରଗତାକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ୩୫ ଟି ଷ୍ଟ୍ରାଟେଜିକ୍ ସ୍ଥାନରେ (ଯେପରିକି ଜଗିଗୋପା, ନାଗପୁର, ଚେନ୍ନାଇ, ଇନ୍ଦୋର, ଏବଂ ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ) MMLP ଗୁଡ଼ିକୁ ବିକଶିତ କରାଯାଉଛି | ଏହି 35 MMLP ଗୁଡିକ ଦେଶର ୫୦ % ରୁ ଅଧିକ ସଡକ ମାଲ ପରିବହନକୁ ପୂରଣ କରିବ I

ବାମପନ୍ଥୀ ଉଗ୍ରବାଦ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଭାବିତ ଜିଲ୍ଲାମାନଙ୍କରେ ରାଜପଥର ବିକାଶ ମଧ୍ୟ 2014 ମସିହାରୁ ବିଶେଷ ଧ୍ୟାନ ଆକର୍ଷଣ କରିଛି। ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ଛତିଶଗଡ, ଓଡିଶା ଏବଂ ଆନ୍ଧ୍ରପ୍ରଦେଶର ପଛୁଆ ଜିଲ୍ଲା ଦେଇ ରାୟପୁର ଏବଂ ବିଶାଖାପାଟନମ୍ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ସବୁଜ କ୍ଷେତ୍ର କରିଡର ବିକଶିତ ହେଉଛି।

୧୪ .୯୬ କିଲୋମିଟରରେ, ଶ୍ରୀନଗର-ଲେହ ରାସ୍ତାରେ ଥିବା ଜୋଜିଲା ଟନେଲ ଲଦାଖର ବାଲ୍ଟାଲ (ସୋନମର୍ଗ) ଏବଂ ମିନିମାରଗ ମଧ୍ୟରେ ୪୦ କିଲୋମିଟରରୁ ୧୩ କିଲୋମିଟର ଦୂରତାକୁ ହ୍ରାସ କରିବ ଏବଂ ଯାତ୍ରା ସମୟକୁ ତିନି ଘଣ୍ଟାରୁ ୧୫ ମିନିଟକୁ ହ୍ରାସ କରିବ I

ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶର ମାପ ଏକ ବୃହତ ସ୍କେଲରେ ବିନିଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକ କରେ I ନ୍ୟାସନାଲ ମୋନେଟାଇଜେସନ୍ ପାଇପଲାଇନର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ, ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ପ୍ରାଧିକରଣ (NHAI) ସଡକ ପ୍ରକଳ୍ପର ଅର୍ଥ ବିନିଯୋଗ ପାଇଁ ଏହାର ଭିତ୍ତିଭୂମି ନିବେଶ ଟ୍ରଷ୍ଟ (ଆମନ୍ତ୍ରଣ) ଆରମ୍ଭ କରିଛି | ସମ୍ପତ୍ତିର ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ପ୍ରକୃତିକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ତଥା ଘରୋଇ ଅନୁଷ୍ଠାନିକ ନିବେଶକମାନଙ୍କ ସହିତ ଆମନ୍ତ୍ରଣର ୟୁନିଟ୍ ଗୁଡିକ ସ୍ଥାନିତ କରାଯାଇଥିଲା | ପାଞ୍ଚଟି ରାସ୍ତାକୁ ନେଇ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ପୋର୍ଟଫୋଲିଓ ବିଦେଶୀ ନିବେଶକଙ୍କ 50% ବିନିଯୋଗ ସହିତ, ୦୦୦ ୮ ,୦୦୦ କୋଟି ସଂଗ୍ରହ କରିଛି ଇ

ଶେଷରେ, ଏବଂ ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥା ହେଉଛି, ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ କରିବା ସମୟରେ ପରିବେଶର ସୁରକ୍ଷା ଏକ ଉତ୍ତମ ସନ୍ତୁଳନ କାର୍ଯ୍ୟ | ପରିସ୍ଥିତିର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଥିବାବେଳେ ମୋର ସୁରକ୍ଷା ହେଉଛି ପରିବେଶର ସୁରକ୍ଷା ଦିଗରେ ଧ୍ୟାନ ଦେବା | ମୁଁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବେ ରାଜପଥରେ ବୃକ୍ଷ ରୋପଣର ଅଗ୍ରଗତି ସମୀକ୍ଷା କରେ I ସଡକ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ସବୁଜ କରିଡର ବିକାଶର ଆବଶ୍ୟକତା ଏବଂ ମହତ୍ତ୍ୱକୁ ହୃଦୟଙ୍ଗମ କରି ସବୁଜ ରାଜପଥ ପ୍ରଚାର କରାକଲା ଇ

(ବୃକ୍ଷରୋପଣ, ପ୍ରତିରୋପଣ, ସ Beaut ନ୍ଦର୍ଯ୍ୟକରଣ ଏବଂ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ) ସ୍ଥାୟୀ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ଜାତୀୟ ରାଜପଥରେ ସବୁଜ କରିଡର ବିକାଶ ପାଇଁ ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୨୦୧୫ ରେ ନୀତି I ୨୦୧୬ -୧୭ ରୁ ୨୦୨୦ -୨୧ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନୀତି ପରବର୍ତ୍ତୀ ବର୍ଷରେ ୨୦ ନିୟୁତରୁ ଅଧିକ ଉଦ୍ଭିଦ ଲଗାଯାଇଛି।

୨୦୨୧ -୨୦୨୨ , ନଭେମ୍ବର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, NAHAI ଦ୍ୱାରା ଏକ ସଂଗୃହିତ ୬ .୩ ନିୟୁତ ପ୍ଲସ୍ ନୂତନ ଉଦ୍ଭିଦ ରୋପଣ କରାଯାଇଛି ଯାହାକି ଆଭେନ୍ୟୁ ବୃକ୍ଷରୋପଣ ୨ .୭୫ ନିୟୁତ ଥିବାବେଳେ ମଧ୍ୟମ ବୃକ୍ଷରୋପଣ ୩ .୫୬ ନିୟୁତ ନୂତନ ଉଦ୍ଭିଦ ଅଟେ I ଅଧିକନ୍ତୁ, ଡ୍ରୋନ୍ ଭିଡିଓଗ୍ରାଫି ଏବଂ ଜିଓ-ଟ୍ୟାଗିଂର ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ଜ୍ଞାନକୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରି ବୃକ୍ଷରୋପଣ ଉପରେ ନଜର ରଖାଯାଏ, କ୍ଷେତ୍ର ଯାଞ୍ଚର ପାରମ୍ପାରିକ ପଦ୍ଧତି ସହିତ I

ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ, ଆମେ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ରାଜପଥ ନିର୍ମାଣର ହାର ୩୭ କିଲୋମିଟରରେ ବିଶ୍ୱର ସର୍ବୋଚ୍ଚ ସ୍ଥାନ ସହିତ କିଛି ବିଶ୍ୱ ରେକର୍ଡ ସୃଷ୍ଟି କରିଛୁ I